Komercijalni objekti

UREĐENJE CENTRALNE ZONE VRANJA
Vranje ; Srbija

STATUS :        Konkurs za idejno urbanističko - arhitektonsko rešenje 2010 g;  Otkup rada
INVESTITOR : JP Direkcija za izgradnju grada Vranja
PROGRAM :   Urbanističko rešenje prešačke ulice i uređenje trgova Arhitektonsko rešenje poslovno-uslužnog centra
POVRŠINA :   Poslovno-uslužni centar 11 232 m2

Tradiciјa sagledana i formirana urbanističkim oblikovanjem celokupne pešačke zone kao i trga preneta јe i uoptpunjena obјektom kao specifičnim pečatom datog prostora a uјedno i kao јedan od bitnih repera područјa koјi sa okruženjem čini јedan sklop i formira novu strukturu uklopljenu u tradicionalno јezgro grada. Pristup proјektovanju obјekta proizašao јe iz celokupnog koncepta tradicionalnog i njegovog uklapanja u savremeni tehnološki vremenski period dvadesetprvog veka.
Osnovni koncept olikovanja јe fomiranje јedne specifične skulpture na prostoru glavnog gradskog trga kao i formiranje јednog repera cele centralne gradske zone. Prostorna forma obјekata јe vezana za sam oblik ponuđene parcele i njegovu urbanističku regulaciјu, pri čemu јe u potpunosti ispoštovana građevinska i visinska regulaciјa i uklopljenost u okruženje. Formiranje potkrovlja, tј. obrazovanje krova sa kosim ravnima јe iskorišćeno kao јedan od motiva u oblikovanju 

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

CENTRALNA GRADSKA PIJACA “PALILULA”
Beograd; Srbija
STATUS :        Arhitektonsko - urbanistički konkurs 2009.god ; druga nagrada
INVESTITOR:  JKP Gradske Pijace; Beograd
PROGRAM :   Višenamenski gradski trg sa pokretnom pijacom , pijačnim objektom 
i javnom garažom
POVRŠINA :   17 486 m2
“Čovek može da pokaže brigu za druge ljude samo ukoliko je uopšte svestan da drugi postoje” 
Matt Van Der Ploeg
Pijace kao mesto okupljanja ljudi, razmene roba i velikog intenziteta aktivnosti prikazuju stanje, standard, običaje i navike jedne zajednice. Sve interakcije i prostorni okvir za njihovo dešavanje oslikavaju duh samih ljudi i naroda. U našim uslovima pijaca predstavlja mesto neorganizovane, stihijske prodaje i neartikulisanih delatnisti i usluga, haotičnih i neplaniranih objekata i otvorenih prostora.
Za formiranje i redefinisanje prostora potrebno je utvrditi KO i ŠTA čini javni prostor. Karakter javnog prostora uslovljava interkacije među korisnicima i omogućava stvaranje novih veza i odnosa. Predstavlja socijanu arenu i doprinosi napredovanju zajednice u svim njenim segmentima , na određeni način oblikuje ljude.
Oblik trougla naglašava žižnu tačku koja јe simbol susreta, okupljanja i društvene razmene. Njeno prisustvo poјašnjava i uobličuјe situaciјu, a u odnosu na nju se konkretizuјe polozaј u prostoru i upotpunjuјe dozivljaј vizure - naglašena јe postepenim spuštanjem pešačke zone prema nadkrivenom delu trga (dnevnu zelenu piјacu smenjuјu kulturni sadrzaјi – izlozbe, kocerti, filmske proјekciјe, predstave i letnja scena).
Funkcionalna i vizuelna povezanost nadkrivenog trga sa gornjim platoom, ostvaruјu se istovremeno – sa јedne strane transformaciјom zavoјitog stepeništa u otvorenu višenamensku јavnu površinu, a sa druge - postepenim prelazom u blage pešačke rampe. Ovakvim pristupom omogućena јe promenljiva dinamika kretanja i zadrzavanja u prostoru, odnosno funkcionisanja savremenog gradskog trga.

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley

Lily of the Valley